vrijdag 29 juli 2016

De moeder en haar puber

Over de moeder en haar puber schreef ik al eerder. Intussen gaat het ‘gevecht’ natuurlijk door, nou ja, misschien is het eerder een vorm van overleg. De knul wordt binnenkort vijftien en in verband met de vakanties mocht-ie z’n feestje alvast geven.

Het liefst zonder aanwezigheid van de ouders, natuurlijk. Maar dat is nog eens nadrukkelijk gestipuleerd: voorlopig niet. Zijn lijstje van uit te nodigen vriendjes omvatte liefst dertig namen, maar de moeder vond: begin es met vijftien. Het zouden er uiteindelijk zeventien worden; alla, vooruit dan maar.

Kinderen en drank. Komt er een jongen aanzetten met een fles Baccardi rum. Wat is het alcoholpercentage van dat spul? Vijfendertig procent? Vijfenveertig kan ook.

De moeder: Regel jij dat of ik?

De jarige: Ik zal het wel doen.

Het drankorgel moet zoiets gevraagd hebben als ‘Moet ik nu weg?’ Nee dus. En: ‘Belt je moeder nu mijn ouders op?’ Ook al niet.


Iedereen blij en tevreden. Kans op herhaling miniem. Die rum staat daar op het aanrecht. Misschien was het wel een collectief  'cadeau'. Daar zal dan wel flink over nagekaart worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten