donderdag 25 februari 2016

Gepast wantrouwen

Sommige zogenaamde dagaanbiedingen van een internetsite in de –nog steeds- papieren krant leiden tot verbijstering of op z’n minst gepast wantrouwen. Op zich niks nieuws onder de zon: in de blootblaadjes van het verleden, zoals tot het midden van de vorige eeuw De Lach – nou ja bloot? EXTRA BADNUMMER – zag je wel eens advertenties voor ‘doorkijk brillen’. Met plaatje. Een griezel met een bril, van waaruit bliksemschichten. ‘Kijk dwars door kleren heen.’

Nou ja, handel bestaat bij de gratie van het kweken van behoeften; zie het MAKRO-aanbod. Niks mis mee, als je je verstand maar gebruikt, zeg ik tegen degenen die daarvoor open staan. Of het echt helpt, wijst de toekomst uit; de hier genoemde aanbieder is voornemens zijn assortiment zo ongeveer te halveren, in een poging de boel overeind te houden.

Echt ‘n goeie vind ik de dagaanbieding van heden: Ecolamp Air Desinfector, afkomstig van – eerste aanleiding tot verbazing – Philips Healthcare. Blijkbaar staat die het dumpen van haar product toe met een zogenaamde korting van maar eventjes 68%! Van € 249,95 voor € 170,— Laten we de vinkjes even nalopen. 1. Ontwikkeld in samenwerking met Philips Medical (hetzelfde als Healthcare). 2. Weg met bacteriën, virussen en schimmels. 3. Allergieën als hooikoorts of een dierenallergie worden sterk verlicht. 4. Ideaal voor mensen die snel ziek worden.

Ad 1: Onvindbaar in de Philips Webshop, niet op Ecolamp en niet op Air Desinfector Ad 2: Weg met etc. Toemaar. Dat helpt men u wensen.  Ad 3: Dat is eveneens een risicoloze belofte. Ad 4: Ben je snel ziek? Wat is snel? Ook nuttig voor langzaam ziek wordende mensen?


Verkooppsychologie van de kouwe grond. Laat je verlichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten