zaterdag 19 december 2015

Toch maar niet

Nog even naar mijn stukje van vorig jaar gekeken of ik een reden heb om vanavond niet mee te doen aan het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Eigenlijk niet, want het was op 17 december 2014 best wel leuk met knuffelexministerpresident (koppeltekens bestonden niet meer in het dictee van Bart Chabot) Dries van Agt. Dus maar een andere smoes verzinnen: in mijn ogen had die aartsijdeltuit van een Philip Freriks als presentator eindelijk eens het veld moeten ruimen in plaats van de Vlaamse naar mijn hart Martine Tanghe (trouwens niet zomaar vindbaar via Google, wel gelijkgenaamde garage en hotel).
Nou ja, het Dictee is niet louter Freriks (zie boven) en Lieve Joris als opsteller 2015 maakt zonder meer nieuwsgierig. Misschien krijg ik straks wel spijt. Niettemin: basta!

2 opmerkingen:

  1. En het was eindelijk eens een normaal verhaal, waarbij mensen die zich niet interesseren voor Vlaanderen als Nederlandssprekend land door de mand vielen. Hilarisch vond ik trouwens dat F-16 met een streepje moet, maar dat geldt alleen voor vliegtuigen. Een auto met een V8-motor moet het zonder doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De belangstelling is trouwens dramatisch gezakt.

    BeantwoordenVerwijderen