woensdag 20 maart 2013

Paul Gondrie zit ook in dat Twittermoeras

Dat de Bestse wethouder Paul Gondrie ook ‘op Twitter’ zit, wist ik natuurlijk. Tot dusver dacht ik dat hij daar voornamelijk de kat uit de boom keek, maar daar blijk me in te hebben vergist. Ik volg namelijk zelf  meer dan 500 twitteraars, voornamelijk op laat ik zeggen professionele gronden. En dat is ‘n beetje veel, maar ik moet een gegronde reden hebben (zoals te veel slap geleuter) om te ontvolgen. Het gevolg van die massaliteit is dat je wel eens wat mist. Gelukkig is er ook het meer zakelijke LinkedIn.

Twitter is net een moeras, waarin de berichten met een tempo van – in mijn  geval – ‘n stuk of tien berichtjes per minuut wegzinken. Gelukkig wordt, wat interessant is nogal eens (door anderen) geretweet.

Op zijn blog, waarvan de inhoud ook op de gemeentelijke informatiepagina’s in het plaatselijk weekblad verschijnt, schrijft Gondrie:  ‘Tot nu toe ben ik één keer aangesproken op een tweet die ik inderdaad -achteraf gezien- niet had moeten versturen. Over welke tweet heeft hij het nu, zult u denken. Dat houd ik voor me, want anders moet ik het waarschijnlijk ook weer uit gaan leggen.’ Typisch Paul Gondrie. Die laat niet gauw het achterste van zijn tong zien.

Natuurlijk ben ik op het Twitteraccount van de wethouder gaan kijken. Misschien weet hij dat nog niet, maar wat je twittert blijft daar staan. Zodoende kon ik vaststellen, dat Gondrie op Twitter behoorlijk actief is en ook weet, hoe zichzelf en zijn producties (als die column) via dat sociale medium te promoten. Maar het was zoeken naar ‘iets onvertogens’ als naar een naald in een hooiberg. Neem van mij maar aan dat de wethouder niet alleen ‘n behoedzame, maar zelfs een brave twitteraar is. Sinds 20 juni 2012 plaatste hij meer dan 80 tweets. Hij volgt 26 mensen en instanties, waaronder PSV en heeft 129 volgers.

Niets blijft voor ons verborgen.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten