vrijdag 31 december 2010

Tabloid-voorpagina’s regelrechte ramp

voorpaginaAls ik de hoofdredacteur van nrc was (de hemel zij geprezen dat ik dat niet ben) zou ik me nog eens driemaal bedenken alvorens ja te zeggen tegen dat tabloid-formaat.

Daar kan een dagblad dat kwaliteit nastreeft niets mee. Zie me nu de eerste pagina van de Volkskrant van heden eens aan. Er staat geen letter nieuws op. Een rubrieksnaam als Voetnoot slaat daardoor als een tang op een varken. Het Eindhovens Dagblad  ‘opent’ vandaag met een beschouwing over de economie in 2010. Dit gaat weer ingezonden stukken opleveren, want denk maar niet dat alle lezers met deze aanpak genoegen nemen. Dat is bij voorgaande missers van soortgelijke aard wel gebleken.

Altijd gedacht dat pagina 1 van de krant er zodanig moet uit zien dat ze de losse verkoop vanuit de kiosk stimuleert. Nieuws, liefst een primeur!

Jammer, dat ik nog niet de gelegenheid heb gehad, de vernieuwde Leeuwarder Courant in levende lijve te aanschouwen (geen demo online), want die restyling heeft tot een spectaculaire toename van het aantal abonnees geleid.

agd









Agrarisch Dagblad. Geen flauwekul en nog eens aansprekend regionaal nieuws ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten