maandag 10 augustus 2009

FYN

Jort Kelder, journalist en presentator, schreef zaterdag op de opiniepagina van de NRC een lang stuk, dat in de kop inderdaad goed is samengevat: 'Kan het gezeur over andermans geld nou eindelijk eens ophouden?'
Aardig onderwerp voor een chat op zondagmorgen:

Sante: Tjees, ik ben het op de meeste punten niet met hem eens, maar wat een verhaal om je tanden op stuk te bijten... En de uitsmijter doet de deur dicht, zoals het hoort.
Guido: Ja, de vent kan wel schrijven.
Sante: Nou, de tekst is ook wel een combinatie van cabaret en standwerker.
Guido: Ja van het soort, wat kan het mij schelen. Hartstikke brutaal.
Sante:  Kelder blijft natuurlijk een rechtse bal met een veel te grote bek en zoals zo vaak bij rechts, politiek inzicht nul komma niks.

Ik heb het verhaal uitgeprint. Mooi is dat. Zo 'n printversie van de papieren NRC, wordt keurig, inclusief illustraties in A4-model afgeleverd. Wel een leesbril of 'n vergrootglas gebruiken.

Maar na lezing, denk ik voornamelijk: Het is een goedgeschreven kankerstuk van een bozigheid à la Wilders. Om na lezing ervan over te gaan tot de orde van de dag.

O ja, die uitsmijter, die de deur dicht deed?
'Laten we ons vastklampen aan de wijze woorden van Het Gezicht van Vereniging Arbeiders Radio Amateurs: "Ik ben niet voor de Balkenendenorm," sprak Paul de Leeuw plagerig, "maar de Beatrixnorm". Goed zo Paul, da's twee miljoen netto. En morgen gezond weer op!' 

Laat Kelder maar een politieke beweging oprichten. Fuck You Netherlands (FYN).

Het stuk staat ook online: Zwijg, volk! Het is nu aan de elite

Geen opmerkingen:

Een reactie posten