donderdag 30 juli 2009

De krant van morgen

Laatst is er iemand uit mijn kennissenkring overleden, zonder dat ik daarvan op de hoogte was. Vier en tachtig was-ie. Tot kort voor z’n dood actief en attent, meldde mij een internetrelatie in Friesland. Als ik van de begrafenis geweten had, was ik er heen gegaan. Want, de persoon uit het oog verloren, betekende nog niet uit het hart. Bij deze, B.

B. was administrateur bij een kleine regionale krant, waaraan ik in de jaren vijftig van de vorige eeuw verbonden was. We hadden een knus kantoor, waarin redactie en administratie huisden, aan een grachtje in het centrum van Leeuwarden. Op het bovenhuis is nog mijn oudste dochter geboren.

Op zekere dag kreeg B. een persoon aan het loket, die hem vroeg om ‘de krant van morgen’.

?

Precies. B. bleef beleefd en deelde de bezoeker mee, dat die niet kon worden geleverd omdat-ie nog moest worden gedrukt. O, zei de klant: Geeft u dan maar die van vorige week zaterdag.

Ik moest aan dit voorval denken, bij het lezen van de volgende tweet: ‘nrcnextHeb je Lowlands-bijlage niet ontvangen? Stuur je adres naar next@nrc.nl en dan krijg je 'm alsnog.’

nrc.next is niet van gisteren, maar doet normaliter nóóit aan nabezorging. Ik heb ‘m de afgelopen maanden drie keer gemist en daarvoor één keer een tegoedbon toegestuurd gekregen.

Lowlands-bijlage wel ontvangen? Jazeker, maar helaas is mijn interesse daarvoor 0,0. Ik woon in de highlands zal ik maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten