vrijdag 30 januari 2009

Bolnuevo

Vanaf het dakterras uitkijkend in westelijke richting, die van Puerto de Mazarrón, zag ik vanmorgen de mist tegen de heuvels hangen. Maar op het terras van The Teapot scheen de zon.
 
Zo ook in Bolnuevo, straatdorp aan de kust, ingericht op de goede ontvangst van aauw minse. Er is zelfs een Deutscher Frisör (aan mij trouwens, gezien mijn schedel, niet besteed). Bolnuevo is vooral bekend om zijn geërodeerde zandstenen rotspartijen, waarvan de ontstaansgeschiedenis teruggaat tot zo'n vier miljoen jaren geleden. Levensmaatje vond ze ook mooi, maar zei toch meer onder de indruk te zijn van de rotsformaties in Capadocië (Turkije).
Het strand wordt hier doorsneden door een weg, maar er zijn nog flinke zandvlaktes over. Een tiental campers heeft hier positie gekozen langs een 'stoeprand'. Als ik een stroomkabeltje zie, moet ik even denken aan die slimmerik in de Algarve, die zijn 12 volts installatie op de 210 van een lantaarnpaal had aangesloten. In dit geval blijkt een zonnepaneel de leverancier.
Als we terugrijden naar Azohía, dringt ter hoogte van Puerto de mist weer op, maar thuis schijnt volop de zon. Er wordt gauw een bonte was gedraaid. Maar de zeedampen dringen nu toch ook hier op. En de temperatuur, gisteren nog 22, is pijlsnel gezakt naar 15 graden.
 


(Terug)naar hhBest.nl
Email: manieren@hhbest.nl
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Op het satellietbeeld van buienradar.nl is die zeemist bij jou duidelijk te zien.

    BeantwoordenVerwijderen