vrijdag 9 mei 2008

Aaf op z'n Vloms


Sinds wanneer geven Hollandse columnisten zich over aan Vlaams taalgebruik? Aaf Brandt Corstius, die het overigens waard is als eerste van nrc.next te worden gelezen, heeft het vanmorgen over het kiezen van een nieuw telefoontje. (Ze heeft haar oude in de plee laten vallen en vindt dat dus zo erg niet.) In de winkel begint zij, op grond van reviews op het natuurlijk vooraf geraadpleegde internet, met het damesding Chocolate af te wijzen en dan schrijft ze: 'Als ik de Chocolate had afgewezen, werd er een gouden blokje in mijn hand gedrukt.' Ik zat echt even met mijn ogen te knipperen. Want Aaf bedoelt natuurlijk: Toen ik de Chocolate had afgewezen. In een kort daarop volgende zin herhaalt ze trouwens het Vlomse kunstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten